lördag 3 juli 2010

Sommarkväll med tjejerna

Efter en dag på stranden slog vi oss ner på altanen i lite skugga med varsin passionsdrink, medan barnen lekte i sandlådan. Den gjorde du bra V! Päronvodka, sprite, passionjuice och färsk passionsfrukt. Sååååååååå god, och så mycket sommar. Eftersom de var så små tog vi en till, därefter var det dags att ta tag i kvällsmaten.
V fixade grillningen, J potatisen och jag salladen. Jag tror att hela grannskapet kände lukten av vår lax då vi missbedömde tiden lite... Först hände inget alls, lite mer tändvätska och efter ett tag såg det ut att vara fin glöd och vi lade på laxen. Då började det brinna lite, och ryka massa, förmodlingen berodde det på oljan från laxen. Förlåt oss grannar!!! Trots denna rök så smakade laxen perfekt, jag älskar fisk och när det blir lite hårdyta på laxen är den som godast. Den var absolut inte torr. Potatisen var supergod, rostad i färsk vitlök, havssalt och chiliflakes. Testa det, jag lovar ni blir inte besvikna.




Meningen var att jag skulle bakat en jordgubbstårta, men tiden försvann och vi blev mätta efter väldigt god mat så det blev endast jordgubbar med gräddmjölk. Svenska jordgubbar när de är som bäst! Nej, nu ljuger jag svenska jordgubbar är som bäst när man stoppar dem i munnen direkt från landet.


Måste även skryta över våra barn, de lekte hela eftermiddagen/kvällen. Det var knappt att man märkte dem, eller nu ljuger jag igen de var lite lätt högljudda.
Jag tror hela kvarteret hörde hur roligt de hade och hur glada de var. Sååå goa!
Tack tjejer för en supermysig dag!!!!

2 kommentarer:

  1. Tack själv Jessica, det var supermysigt! Vi måste göra om det snart :)
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Tack Gumman, en supermysig dag! Nästa gång får det bli redigare drinks och mindre stank av grillos ;)
    Kram V

    SvaraRadera