söndag 4 juli 2010

Allas vår Astrid

Suck, kunde verkligen inte somna inatt och F vaknade tidigare än
vanligt trots att hon somnade senare än vanligt igår.
Inte många timmars sömn här inte...
Men som tur var så finns ju alls vår Astrid Lindgren.


Vi började att med att läsa 'Pippi Långstrump' i sängen,
därefter blev det frukost.
Jordgubbar med mjölk för min del och med yoghurt för lilla F.
Regnet smattrade på rutan, jag var trött och frågade om F ville se Emil och det ville hon.


Men efter en stund ville hon stänga av 'Emil', tror hon blev lite rädd för Emils pappa.
Istället fick hon se på 'Lotta på Bråkmakaregatan' för första gången,
vi såg inte en hel film utan bara en liten stund.


Kan ju inte se på film hela dagen, även om det regnar.
Jag tror dock att även 'Lotta' precis som 'Pippi' kommer att bli en favorit.
Jag älskar Astrid Lindgren och hennes böcker/filmer.
Min egen favorit är 'Vi på Saltkråkan'-böckerna,
även om de alla ligger mig varmt om hjärtat
och får mig att tänka tillbaka på min barndom.

1 kommentar:

  1. ja, tacka vet jag pippi, lotta och emil.. de hägrar hemma hos oss. Hade nog inte överlevt utan dessa filmer.. det låter hemskt.. men perfekt när mna kommer hem efter arbetsdagen och vill laga mat i lugn och ro :-D

    Snart gifter vi oss.. herregud, det börjar ju närma sig nu.. myyyyys :-)

    SvaraRadera