fredag 25 juni 2010

Ledig torsdag

Vilken underbar dag jag hade igår. Jag var ledig från jobbet så jag och lilla F hade en heldag tillsammans, så mysigt. Efter frukost låg vi en stund i soffan och såg på Nicke Nyfiken. Eftersom vädret var lite sisådär på morgonen gick vi ner till biblioteket och lånade böcker, köpte lite kläder och skor till Filipha. Här någonstans hittade solen fram och bjöd på en blå himmel och strålande sol. Därefter åt vi lunch på 'Tant Rut' i solskenet.


Efter lunchen somnade F så då passade jag på att shoppa lite till mig själv, bland annat blev det en sommarväska från min favorit affär 'Fröken Ros, en klänning, shorts och linne. Som vanligt lyckas jag inte hitta något på rean, jo förresten linnet var på rean.
Väl hemma njöt vi av det fina vädret.


Lite senare på kvällen stod blomsterplockning samt midsommarstångsfix.

Vädret var så skönt. När jag kom hem från blomsterängen kom Anna, Jocke och Andreas då blev det lite vin på altanen. Mysigt!!! Egentligen skulle jag ha städat men spontanbesök och vänner är roligare än städning, dammet ligger nog kvar till imorgon. Ett glas rosé en sommarkväll säger jag inte nej till.


Dagen igår bjöd verkligen på ett strålande väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar