tisdag 7 september 2010

Sten lagd på is...

Idag åkte pappsen och jag för att kika på stenar till trädgården.
Vi vill göra något fint i trädgården, frågan är bara vad???
Har letat inspiration på flertalet bloggar men inte hittat något som passar på vår tomt.
Vår tomt är ganska liten och angränsar till en liten slänt,
vet inte vad som krävs för att det ska bli bra.

Oj, här ser jag att lilla F har varit framme och lekt med lyktorna...

Jag tror att vi ska ha lite pioner, rosenbuske och något som passar till,
så att det blir som en liten lund.
Har en betongbänk som vi tänkte skulle få plats där.
Med den idétorka som råder nu så får vi vänta med detta projekt till våren.
Hittade ingen sten som föll mig i smaken heller.


Istället för blommor och sten kom jag hem med en kökshandduk som jag tyckte hade ett för dagen passande budskap.
'Livet är Här och Nu'.
Dagen har bjudit på både glädje och tårar,
konstigt hur livet ter sig ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar