söndag 5 september 2010

Höststädning och middagsbjudning

Igår stod shopping, städning och middagsbjudning på schemat.
Alla tre klarades galant.
Påbörjade min årliga höststädning igår, hann inte riktigt så långt jag tänkt
men jag blev nöjd med resultatet i vårt kombinerade kök och allrum.
Pricken över i:et var de nyköpta blommorna.
Det blir så mycket mer levande med färska snittblommor.
Matlagning; fiskspett med grillade grönsaker

När Anna och Jocke kom fick vi ännu mera blommor, vita rosor!!!
Undrans varför vi fick vita...
Jo, för jag ÄLSKAR vitt!!
För er som inte vet så var det vita rosor i vår bordsdekoration på bröllopet.
Maten blev riktigt god, en liten känsla av grekland och Medelhavet,
vi drack vitt vin till Leth.
Kan starkt rekommendera detta vin till fisk.
Kvällen bjöd som vanligt på mycket prat och trevligt sällskap.
Tack för en mysig kväll!

2 kommentarer:

  1. Middagen var riktigt god :) Tack för en trevlig kväll!
    Tippar rosorna redan?

    SvaraRadera
  2. Oj, trodde inte det syntes. Var lite trött när jag la in bilden så jag tänkte inte på det, men jag ser dem som lika fina som när jag fick dem :o)

    SvaraRadera