onsdag 1 september 2010

Årets första höstdag = Perfekt

Välkommen September!
Helt galet vad tiden går fort, det är redan september.
Vart tar tiden vägen?
Det är bara att inse att hösten är här och njuta av den på allra bästa sätt.
Tycker att det är en härlig årstid.
Med hösten följer mer innemys, tända ljus, spelkvällar,varm choklad,
mustiga grytor, stickade tröjor och sjalar,
butikerna fylls med massa mysiga höstkläder.
Det har min plånbok fått erfara idag.
Inget höstdepp här inte!
Idag har solen gett oss en molnfri himmel mer eller mindre hela dagen,
kan säga att mycket av dagen har spenderats utomhus.
Började dagen med inskolning på lilla F's nya dagis och det var inga problem att följa med fröken och lämna mamma på baksidan.
Efter dagis åkte vi till 'Fröken Ros' och där hittade jag bland annat en höstjacka,
så fin!!!
Kände direkt jag såg den att jag måste ha den.
Nästan så jag väntar på att det ska bli lite kallare så att jag kan ta den på mig.
Det blev en räksallad i solen på 'Tant Rut' till lunch,
lilla F åt pannkakor.
Bara lilla F och jag.
En väldigt mysig lunch om man borser från alla trötta getingar.
Kikade lite på present när F ramlade inne i en butik så nu har hon
fått värsta fläskläppen.
Inte kul.
Eftermiddagen spenderades med några grannar och deras barn på vår altan
med lite kaffe och barn som kivades lite.
Förstår inte varför barn alltid ska leka med samma leksaker, samtidigt!
Senare på kvällen träffades vi hemma hos familjen H/P för att fira Maria som fyller år idag.
Det blev god tårta och trevligt sällskap.
Grattis vännen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar