tisdag 4 januari 2011

Vardagslyx...

En underbar morgon fylld av vardagslyx!!
f
f
God Morgon Tisdag!!!
f
f
Klockan var över åtta när jag vaknade i morse,
hur ofta händer det att jag sover så länge?
Typ aldrig,
har alltid varit morgonpigg och först uppe.
Men det var en härlig känsla att stoppa fötterna i tofflorna,
slänga på mig morgonrocken och gå ner för att fixa frukost
och veta att jag har all tid i världen.
Det blev en riktig långfrukost med ägg, juice, frukt, smoothie,
citron&fläder teé och macka.
Passade även på att se Nyhetsmorgon på tv4,
och sticka lite på mitt nya alster.
Måste erkänna att jag saknar min Skatt men
jag vet att hon har det hur bra som helst hos mormor och morfar
och för mig är det en viktig relation,
och det är skönt med lite egen tid.
c
c
Nu är det nog snart dags att stiga ur pyamas och morgonrocken,
hade tänkt mig att börja städa ut julen idag.
Jag älskar julen, och njuter av att julfixa och skaffa julmys
men när väl julen är över tycker jag det är skönt när tomtarna packas in igen.
För mig innebär det ett steg närmre våren och ljuset, och just nu
ser jag fram emot lite vår, både inne och ute!!!
Tror aldrig jag längtat så efter våren som nu,
sol, värme, ljus, sandaler, knoppar på träden, snödroppar, tussilago och
en ny liten skatt.
Våren 2011 har mycket att bjuda på och mycket att se fram emot!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar