måndag 3 januari 2011

Nya projekt på gång...

Mitt nya stickprojekt, även detta utan mönster får se om jag kan med att visa upp det färdiga resultatet...

f

God kväll i stugan!d

d
Måndag och omstart säger vissa,
och inte nog med att det är måndag det är nytt år också
innebär det en dubbel omstart kanske??
Som jag skrev i ett tidigare inlägg är jag inte den som ger några nyårslöften,
har gjort det många gånger ska jag erkänna men sällan kunnat hålla dem så istället för nyårslöften ser jag fram emot nya möjligheter och utmaningar.
j
Idag var jag och köpte mig ett träningskort på SportLife,
måste ta tag i min ryggträning har dragit ut på det alldeles för länge.
Jag hoppas kunna komma igång med träningen ordentligt innan "Skatten" blir för stor,
och ryggen blir mer belastad.
Normalt tycker jag att träning är riktigt kul,
men då är det step-up, aerobic och liknade
när det gäller styrketräning är motivationen inte lika stor
och just nu är kanske inte ett step-up pass så lämpligt.
f
Kvällen spenderas just nu i soffan med ostbricka och mannen min,
tv:n står på, vi fixar lite back-up kopiering på våra foton och saknar vår tjej.
När vi ringde tidigare för att kolla hur hon har det var det ingen tvekan om att
hon kan roa sig utan sin mamma och pappa,
hon hade fullt upp med att leka med kusin Lucas.
Det var en riktigt go och glad tjej vi fick prata med.
f
Jag började att sticka på en mössa till tjejen min,
såg en mössa som jag tyckte om och som jag fick lite inspiration utav,
den såg lätt ut så jag tänkte att denna fixar jag lätt även utan mönster.
Ibland är jag kanske lite för optimistisk.
Ja, ja övning ger färdighet, har redan upptäckt en miss men stickar klart den ändå.
Sjalen jag påbörjade innan jul, även den utan mönster har jag lagt på hyllan så länge,
måste komma på en lösning på mönsterstickningen jag påbörjat
och som inte blev som tänkt,
orkar inte repa upp.
När man stickar en sjal handlar det om en jäkla massa maskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar