söndag 24 oktober 2010

Underbar lördagskväll!

a
a
God förmiddag!
a
a
Eftersom lilla F's farmor och farfar är här var det tänkt att vi skulle få lite sovmorgon i morse, men som vanligt när man kan sova länge så vaknar man tidigt.
Det doftar fortfarande kakor från farfars och lilla F's kakbak igår.
Tre sorter blev det,
Havredrömmar, schackrutor och min favorit Rågkex.
k
Igår var A och jag på 'Sjömagasinet' och avnjöt en överraskningsmeny.
Det var hur mysigt och gott som helst!
Det var faktiskt första gången jag var där trots den fiskfantast jag är,
nu undrar jag varför jag inte varit där innan.
Så mysigt och fin miljö!!!
Först fick vi en fördrink med hjortronlikör och bubbel
samt en aptitretare bestående av kronärtskocka med något gojs.
Förrätten blev en carpaccio av tonfisk, hälleflundra och parmesan,
till huvudrätt blev det grillad torskrygg med puré blandat med scharlottenlök,
surkål och grön sås.
Till efterrätt blev det chokladterrin med espressokräm och fikon
och till thét fick jag en underbar citron och vaniljtryffel.
Den bara smälte i munnen, den var så mycket godare än efterrätten.
Till alla rätter fick vi goda viner som smakade perfekt till maten vi åt.
Maten var kanongod,
det som jag uppskattade minst var efterrätten men det är inget ovanligt.
Ett ställe jag varmt kan rekommendera för deras goda mat,
mysiga interiör och trevliga personal.g
Jag kan säga att vi var både mätta och nöjda när vi åkte hem,
Sjömagasinet levde verkligen upp till sitt rykte.

Tack Carolina, Viktoria, Sanna, Per, Fredrik och Jessika
för en underbar bröllopspresent!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar