torsdag 27 maj 2010

Mors dag i förskott!

Mina två älsklingar åker ifrån mig i helgen så har vi firat en för tidig Mors Dag idag! Kommer kännas lite konstigt att F och A inte är hemma på söndag förrän sent på kvällen. Jag får se till att fördriva tiden fram tills dess på bästa sätt. Första gången de lämnat mig ensam hemma.


Lilla F hade varit och köpt paket till mamma, så liten men ändå vet hon vad mamma vill ha, det är inte dåligt. Hon har varit i den ljuvliga affären Fröken Ros och köpt en weekend väska. Inte nog med det, den matchade plånboken jag själv köpte tidigare i veckan. Gissa om jag blev glad!!! Med tanke på att vi är bortresta mer eller mindre varje helg så var jag verkligen i behov av en snygg weekendväska.



När jag var och hämtade ut paket från House of Hedda passade jag på att köpa årets första jordgubbar. Iallafall för min del. Det är en sådan sommarkänsla. Tyvärr var de inte Svenska och det kändes på smaken, de var lite vattniga men det spelar ingen roll. Jordgubbar är jorgubbar och det är en speciell känsla att stoppa dem i munnen. För mig är jordgubbar sommar och barndom. Åh...nu fick jag en längtan till solvarma jordgubbar direkt plockad från jordgubbslandet. Jag tror dock att jag får vänta ett tag till....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar