tisdag 31 augusti 2010

Sista augusti

Idag är det augustis sista dag, om endast någon timma går vi in i September.
Innebär det att det redan är höst???
September, oktober och november räknas som höstmånader.
Ordet Höst låter lite tråkigt tycker jag, förmodligen för att hösten
bekräftar att sommaren är slut.
Sommaren är trots allt min favoritårstid.
Men trots att ordet höst klingar tråkigt så älskar jag hösten med dessa olika färgpaletter, jag njuter av höstmörkret med massa tända ljus, gå runt i mysiga koftor och tjocka hemstickade strumpor, av någon anledning bakar jag mycket mer på hösten,
jag älskar att hoppa i vattenpussarna
och springa i stora lövhögar så löven bara flyger runt.
Kanhända att det finns en och annan som funderar på om jag blivit tokig
och en och annan som suckar över att få kratta ihop löven igen.
Men vad gör det när jag har roligt och njuter,
ego som jag är så tycker jag att det är jag värd.
Nu hoppas jag att det dröjer några veckor till innan löven går igenom sitt färgspektrum för att slutligen landa på marken och krattas ihop.
Jag tycker att vi kan få några veckor av lite sensommar innan hösten tar vid.
Men redan nu njuter jag av massa tända ljus!


HÖSTMODE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar